در پي تلاش‌هاي شبانه روزي حوزه مديريت پشتيباني در بخش تأسيسات اقدامات قابل توجهي صورت گرفته كه ضمن توجه به سرمايه‌هاي دانشگاه،‌ باعث ايجاد بازگشت سرمايه و حفظ منافع گرديده است.

لازم به ذکر است حوزه مدیریت پشتيباني مسئوليت رسيدگي و نگهداري هشتاد موتورخانه، 16 پست‌ برق،‌ بیش از 60 هكتار فضاي سبز،‌ حدود 100 هكتار مزارع، هشت حلقه چاه عميق، ايستگاه‌هاي پمپاژ، تصفيه خانه، نظافت سالن‌ها، استخر، نگهداري و تعميرات بالاي 200000 مترمربع بنا را ‌دارد.

ضمناٌ اين حوزه با داشتن حدود هفت نفر كاركنان ستادي، 10 نفر كارشناس امورعمومي و همچنين 260 نفر نيروي شركتي مسئوليت ارائه خدمات رساني به دانشگاه را دارد  كه در ذيل گزيده‌اي از اقدامات صورت گرفته در حوزه تأسيسات اشاره خواهد شد.

- جمع آوري و خارج نمودن كابل (3x95+50) از تابلو برق ساختمان توسعه كشاورزي تا پست دانشكده علوم و اتصال آن به پست دانشكده برق و كامپيوتر كه منجر به کاهش حدود 80 متری مسیر كابل که باعث صرفه جویی مبلغ حدود نهصد میلیون ریال در دانشگاه گرديد كه در ساير قسمتهاي دانشگاه مورد استفاده قرار گرفت.

- بهسازي و تعميرات تأسيسات رستوران دانشكده علوم كه از جمله آنها مي‌توان به اصلاح سيستم گاز رساني ، ‌برق رساني و آب رساني رستوران اشاره نمود كه ساليان متمادي دچار آسيب گرديده بودند.

- اصلاح سيستم روشنايي پرديس نازلو با حذف پروژكتورهاي اضافي و انتقال آن به ساير قسمتهاي دانشگاه

- اقدامات روزانه تاسيسات در حوزه رفع ايرادات برق،‌ آب ، گاز ، ساير امور تأسيسات در قسمتهاي مختلف دانشگاه با جديت و سرعت عمل در صدد رفع آنها

- بازديد مستمر از تمامي موتورخانه هاي دانشگاه و اهتمام در تعمير و بازسازي كليه موتورخانه هاي دانشگاه كه از جمله اين اقدامات مي توان به سرويس كامل موتورخانه ها اشاره نمود.

- خريد و نصب ديگ براي موتورخانه دانشکده علوم و تعمیرات اساسی بعضی از دیگ ها

- بهسازي و بازسازي تأسيسات ساختمان زرياب خویي و ساير دانشكده هاي ميزبان جهت برگزاري هرچه بهتركنكور

- اصلاح، نوسازي و اجراي منهول و تابلو های اصلی سيستم تلفن پرديس شهر

- بازسازي ، نوسازي و بهسازی سيستم خطوط تلفن در دانشگاه كه منجر به جمع آوري كابلها و پایه ها اضافي دانشگاه و استفاده مجدد در ساير قسمتهاي دانشگاه گرديده است.

- حفاري و كابل كشي سيستم تلفن خوابگاه بنت الهدي، لبنيات و سالن كوثر به طول 500 متر

همچنين مديريت پشتيباني با توجه به اقدامات شبانه روزي نيروهاي شركتي تأسيسات كه در طول اين چند ماه درصدد رفع مشكلات بوده اند با دعوت از اين قشر زحمت كش و دعوت از آنها به مديريت پشتيباني، مورد تجليل و قدرداني گرديدند.

همچنین  دکتر عبدی سرای مدیریت محترم پشتیبانی ضمن دیدار با کارکنان و نیروهای شرکتی از مهندس اسد برقی معاون محترم امور پشتیبانی ، مهندس محمد حسینی حاجی پیرلو رئیس اداره تاسیسات ، مهندس هادی عبدی ناظر اداره تاسیسات و سایر کارکنان مدیریت پشتیبانی تقدیر و تشکر نمودند.

گزارش تصویری بخش کوچکی از این اقدامات را در لینک زیر مشاهده نمایید:

 https://news.urmia.ac.ir/node/5635